NieuwsTijl Labeeuw, Katrien Grauwet, Lies Kestelyn@vives.be, donderdag 22 juli 2021

Farmer Business+ sluit online en fysiek af en stelt kort keten toolbox voor



Artikels

Je wil je korte keten succes- en belevingsvoller maken, maar je vraagt je af hoe je dit precies moet aanpakken? De Korte Keten Toolbox van Inagro en Vives helpt je op weg en geeft je concrete tips over thema's als winkelinrichting, promotie en digitale oplossingen. De toolbox werd ontwikkeld in samenwerking met negen piloothoeves en vormt het sluitstuk van het project Farmer Business+.

Farmer Business+ sluit online en fysiek af en stelt kort keten toolbox voor

De Korte keten Toolbox biedt inspiratie en helpt je op weg

De consument hecht steeds meer belang aan beleving en authenticiteit. Dit was een van de belangrijkste lessen uit het project. Als landbouwer kan je hier slim op inspelen met de toolbox van Inagro en VIVES.
In de inspiratiegids bundelden we aandachtspunten voor een onvergetelijke klantenervaring. Deze ervaring begint voor het winkelbezoek en eindigt bij het proeven terug thuis! Iedere hoevewinkel ontwikkelt zich op zijn unieke manier en tempo. Ken jouw uitdagingen en pik de inspiratiefiches en de webinars uit die de klantenervaring in jouw hoevewinkel verbeteren. De fiches zijn eenvoudig, beknopt en praktisch opgevat.

2021-07-22-Filmpjes customer Journey_play.png

We brachten de customer journey in beeld aan de hand van een aantal filmpjes. Deze vind je terug via deze link.

Laat je hier inspireren en werk stap voor stap aan een optimale klantenbeleving in jouw hoevewinkel.

“Ik voelde aan de klanten dat de winkelinrichting niet optimaal was, maar wist zelf niet direct een oplossing."
Wim Vandenberghe van Frambiosa Y Besos


Slotmomenten zowel online als fysiek

Tijdens een online en twee fysieke slotmomenten op 5, 6 en 8 juli werden de realisaties bij de piloothoeves toegelicht. Het online moment bood de deelnemers de kans in gesprek te gaan met een van de piloothoeves en om vragen te stellen over thema’s als winkelinrichting, online bestellingen, sociale media en storytelling, de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl…
De fysieke slotmomenten toonden aan de deelnemers concrete acties op een aantal van de piloothoeves, voorzien van uitleg door een expert.
Zo werden bij Hoeveproducten Haerinck en Frambiosa Y Besos tips gegeven rond assortiment en winkelinrichting. Wie een bezoek bracht aan De Baljuwhoeve of De Bouvrie werd dan weer volledig ingewijd in het wat en hoe van promoborden, een nieuwe huisstijl en storytelling.

“Het project gaf mij een nieuwe kijk en doorzetting om dingen aan te passen of door te voeren waar het mij eerst aan moed ontbrak.“
Emily Bulteel van De Baljuwhoeve

2021-07-22-slotmomentbanner.JPG
Tijdens de fysieke slotmomenten werden onder andere realisaties rond assortiment, winkelinrichting en promoborden getoond.


De lessen uit het project verderzetten in Empowering Farmers

De kennis en ervaring die voortkwamen uit Farmer Business+, bieden heel wat oplossingen aan korteketenproducenten om hun bedrijfsvoering te optimaliseren. Dit leidt heel vaak tot goede voornemens, maar concrete acties blijven uit.
Daarom slaan VIVES en Inagro in Empowering Farmers opnieuw te handen in elkaar om de producenten aan te wakkeren en blijvend te activeren. Als korteketenproducent je eigen capaciteiten blijven ontwikkelen, zorgt ervoor dat je kan blijven innoveren en beter bestand bent tegen concurrentie voor en binnen de korte keten.

Geef alvast je interesse door om in te stappen in het project Empowering Farmers aan katrien.grauwet@inagro.be of lies.kestelyn@vives.be.

Foto naast de inleiding: © Jan Darthet

2021-07-22-Logobanner Farmer Business.png




Gekoppelde thema's & sectoren: Landbouwverbreding